woensdag 22 augustus 2007

Zwettebrug

Op de terugreis naar Sneek zat ik vandaag naast de fanatieke Sneker blogger Interalphanske http://anskesmit.blogspot.com/. Wij kwamen over van alles en nog wat te praten, waaronder de bruggen in Sneek. Wij kwamen beide tot de conclusie dat de Oppenhuizerbrug en de brug naar het Sperkhem mooie bruggen zijn. Ook waren wij het eens over het feit dat de Waterpoortsbrug wel een kleine facelift kon gebruik. Helemaal dat hokje is maar een lelijk ding. Anske vertelde dat HvdV ook wel ideeen had bij het vervangen van het brugje bij Wams. Misskien kenne we een en ander combineren Henk?

Het laatste stukje van mijn reis schoot mij de Zwettebrug in gedachten. Ik herinner mij een bericht dat de brug vervangen moest worden en vaag zie ik nog 2 of 3 nieuwe ontwerpen voor mij. Een buurtcommissie zou worden opgesteld om een keuze te maken. "Hoe zou 't hier met weze?"

Even googelen en toen was ik er achter. Na een inloop avond is gebleken dat mensen de brug zo mooi vinden dat ze 'm niet kwijt willen. Hij wordt verhoogd en opgeknapt en daar ben ik het helemaal mee eens!

Klik hier voor het volledige bericht http://www.sneek.nl/files/8377/uit_de_marktstraat_26_april_07.pdf Even geduld het is een zware jongen.

Geen opmerkingen: