donderdag 16 augustus 2007

Equator

Vorige week vrijdag zapte ik toevallig langs Canvas. Ik denk dat dit het voormalige Belgiƫ 2 is. Canvas zond het eerste deel van de Engelse documentaire Equator uit. Een prachtige documentaire van een Engelse verslaggever die in 3 delen de evenaar afreist.

Vorige week stond het continent Afrika centraal. Enerzijds prachtige beelden van dit continent, anderzijds de sporen die de vele oorlogen hebben achtergelaten.

Morgen staat Azie centraal. Ik kijk morgen met extra veel interesse want in 1998 was ik zelf in Indonesie op de evenaar. Ik zat toen op het Van Hall en deed samen met Alex een onderzoek naar de mogelijkheden om kokosnotenhaar in te kopen in Indonesie en naar Nederland te exporteren. Dit haar wordt o.a. gebruikt als filterlaag om drainagebuizen. Alex zijn broer Jolle woonde destijds in Jakarta samen met zijn vrouw Silvy. En wij mochten 3,5 maand bij hun logeren. Een geweldige tijd en een schitterende ervaring!

Mijn advies is om vrijdag a.s om 20.50 uur af te stemmen op Canvas voor een uurtje kwalitatieve televisie zonder reclame.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Niels

Je doet nu ook al in TV-tips. Leuk jongen. "Helaas' zit ik vrijdag in het ALS om de openingswedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen bij te wonen. Is ook erg leuk!

S.

PS: Waar blijft je dakpannenblog?

De Bruijne Kiek zei

@S. VCR aan dan maar. Veel plezier in het ALS en tot maandag!