woensdag 4 juli 2007

Wilskracht

Als je denkt:'Ik ben verslagen',
is de nederlaag een feit.
Als je denkt:'K zal niet versagen',
win je op den duur de strijd.

Als je denkt:'Ik kan het niet halen',
is tegenslag op til,
want het overslaan der schalen,
hangt voornamelijk af van wil.

Moedelozen gaan ten onder,
door hun twijfel en hun vrees.
Vechters winnen, door een wonder,
telkens weer de zwaarste race.

Denk:'Ik kan het' en dan gaat het.
Iedereen vindt bij wilskracht baat
en in zaken wint de daad het
van het nutteloos gepraat.

Als je jammert: 'Ik ben zwakker
dan mijn grote concurrent',
blijf je levenslang de stakker,
die je ongetwijfeld bent.

Niet de Goliaths en de rijken
tellen in de kamp voor zes
maar de fermen die niet wijken,
hebben vroeg of laat succes!

(Bron onbekend)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mag ik je op een aantal zaken wijzen:
- dat je vakantie hebt; dat geldt dus ook voor een blogger;
- wanneer je in je vakantie toch wilt bloggen, dit niet doet om 09.00 's ochtends. Dan hoor je nog tussen de lakens te liggen met je geliefde;
- desondanks nog een prettige vakantie

De Bruijne Kiek zei

@Theun. Dank je wel Theun voor deze vakantietips!