dinsdag 31 juli 2007

Datsun Cherry 100A

In mijn vorige blogje schreef ik over onze nieuwe aanschaf: de Nissan Almera. Ik bedacht mij toen dat mijn moeder vroeger ook een Nissan heeft gehad. Althans, de voorloper: Datsun.


Ik moet een jaar of 7 zijn geweest toen mijn moeder deze auto had. Ik herinner het mij als een grappig autootje. Dit "tje" is op z'n plaats want het was inderdaad een klein bakje. Maar wel leuk: grappig model met die korte kont en kleine ronde koplampen onder een motorkap die ietsje over stak. En die van ons had ook nog eens een bijzondere goud gele kleur. Die kleur heb ik later nooit meer op een auto gezien, maar misschien is dat maar goed ook.


Mijn moeder vond het ook een prachtig bakje en hij reed goed. Helaas is ie totall loss verklaard nadat iemand er achterop is gereden. De kofferbak moest opengebroken worden om de net gekochte badkamertegels eruit te halen.


Op het WWW vond ik nog een mooie foto.


Geen opmerkingen: