zondag 6 april 2008

Week 1

Zo, dit was me het weekje wel! Maandagochtend voor het eerst naar Balk geweest in mijn "nieuwe" witte Toyota corolla. Het was een drukke, maar bijzonder leuke week. En ik denk dat ik nu al kan zeggen dat ik een goede keuze gemaakt heb. Volgens mij gaan we met z'n vieren een leuke tijd tegemoet daar in de Zuidwesthoek.

Het werkveld is bijzonder breed en dat is juist wat het zo leuk maakt. Deze week ben ik bezig geweest met het Nationaal landschap, een ontwikkelbedrijf, een fluitschip, een stoomtrein, historische scheepshelling, ecologische zones en smartphones. Wat ook bijzonder is is dat mijn collega en ik dezelfde gedachten hebben over hoe we het werk moeten organiseren en hoe we zo veel mogelijk effect kunnen realiseren. De aankomende periode gaan we er hard aan werken om hier handen en voeten aan te geven.

Woensdagavond was ik aanwezig bij de vergadering van de commissie Stadsontwikkeling en Milieu, want daar werd het vogelplan behandeld; een initiatief van de PvdA en mijzelf. Ik heb daar aan de commissieleden uitgelegd waarom er aandacht moet zijn voor de stadsvogels. Uit de reacties blijkt dat vogels dwars door het politieke spectrum heenvliegen. Want van SP tot VVD waren er positieve reacties. Ook wethouder Bargboer was gecharmeerd van het initiatief en geeft daarom graag de opdracht aan zijn ambtenaren om te beoordelen hoe de vogelvriendelijke maatregelen vastgelegd kunnen worden. Zelfs buiten op de trappen van het Stadhuis heb ik met een aantal commissieleden nog even nagepraat over de vogels. Iedereen heeft wel een verhaal over vogels of een herinnering.

Donderdagavond was ik samen met Marco in Drachten voor de derde les van de cursus bijenhouden voor beginners. Ja, u leest het goed; De Bruijne Kiek wordt imker! Samen met Marco heb ik een stukje volkstuin gehuurd in de Noorderhoek en daar moet het gebeuren. Heel makkelijk is bijenhouden overigens niet. Zo moet je voorkomen dat de bijen gaan zwermen. Ook zijn bijenvolken gevoelig voor een aantal ziektes die betreden moeten worden. En om het compleet te maken is er de verdwijnziekte. Dit is een actueel fenomeen waarvan met niet weet wat men er mee aan moet. Ik zal binnenkort een blogje aan dit onderwerp wijden.

Vrijdagavond samen met Anske Smit aan het reewild tellen geweest in Gaasterland. Het was een leuke avond en dat kwam niet in de laatste plaats door de interessante gesprekken met Anne Gersjes; een zeer betrokken Gaastelander. Anske in ik sloten de vrijdagavond af met een lekker kopje tomatensoep van R. Heerlijk! Voor een volledig verslag zie http://anskesmit.blogspot.com/2008/04/reewildtelling-gaasterland.html

1 opmerking:

Vnske Sm!t zei

Wrreeeeeddd! Niels is un dichter!
hgr.anske