zondag 20 april 2008

"Ineke........kijk"

Donderdag schreef ik over de eerste gierzwaluw van het jaar. Vandaag was het zover! Wij waren vandaag even aan het wandelen in Hindeloopen. En als vogelaar kijk ik op zo'n dag niet alleen naar de mooie huizen, steegjes en straatjes, de oude sluis en de haven, maar ook naar de lucht. Er waren verschillende huiszwaluwen in de lucht en opeens daar tussenin ook twee gierzwaluwen. Wanneer je ze zo tussen de andere zwaluwen ziet, zie je duidelijk de sikkelvorm die zo kenmerkend is voor de gierzwaluw en de diep zwarte kleur. Prachtig mooi!

In mijn enthousiasme stond ik midden op straat omhoog te kijken, te wijzen en naar Ineke te roepen dat ik gierzwaluwen zag. Ineke is altijd erg blij op zulk soort momenten. De overige aanwezigen begrepen niet waar ik het over had, maar keken we omhoog. Toen ik verder liep hoorde ik een vrouw aan haar man vragen wat voor vogels het waren. De man antwoorde: "zwaluwen". Tja.................

Geen opmerkingen: