woensdag 23 januari 2008

't Provinsjehus

Vanochtend was ik op het provinciehuis. Niet in de tijdelijke huisvesting in het PTT-gebouw, maar op het oude provinciehuis aan de Tweebaksmarkt. Daar heb ik samen met een aantal collega's gebrainstormd over het communicatieplan van de Provinsje. Het was een leuke bijeenkomst met goede ideeƫn. Ongetwijfeld maken mijn collega's van communicatie hier een prachtig plan van!

Het was leuk om na ruim een jaar weer even in ons provinciehuis te zijn. Het staat er bijna nog net zo bij als dat we het achter lieten: de entree, de kantine, het rode tapijt, de sectiekamers, de kamers van de gedeputeerden en de CdK. Alleen staat er niks meer, echt helemaal niks. De verhuizers hebben werkelijk alles meegenomen. Ik ben nog even op zoek geweest naar een aandenken, maar helaas. Niks te vinden.

Het provinciehuis wordt op dit moment bewoond door een stuk of 6 studenten. Dit getal is op papier, want ik hoorde dat ze de nodige logees hebben die wat langer blijven. Op mijn terugweg door de Oosterstraat zag ik dat ook de boetiekjes die daar in het provinciehuis verwerkt zijn weer in gebruik zijn genomen. Wat ik er zo snel van mee kreeg zit er iets van een studenten coƶrdinatiepunt.

Volgens planning had het provinciehuis er al niet meer moeten staan, behalve het monumentale gedeelte dan. Ik had vanochtend eigenlijk in een bouwput moeten stappen. Maar een jaar na vertrek van de ambtenaren weten wij inmiddels beter. Hadden we dit geweten dan hadden we leuke dingen kunnen doen met het gebouw: exposities, theater, Friesland Fashion Week, optredens, feestjes, workshops, caravanstalling in de kelder, noem maar op. Maar misschien staat het gebouw nog wel een jaar leeg en moeten we dit eigenlijk gelijk doen!

Geen opmerkingen: