woensdag 9 januari 2008

Klimaatkaart


Ik was even wat aan het sneupen op het internet en zo kwam ik op de site: http://www.klimaatkaart.nl/index.html

En daar zag ik dat wij als gemeente Sneek vrij goed bezig zijn op het gebied van energiebesparing! Met 18 punten valt Sneek net in de klimaatscore goed. Dit wordt aangeduid met de lichtgroene kleur. Donkergroen is matig en blauw slecht. Van de grijsgekleurde gemeenten zijn geen gegevens ontvangen.

Van de gemeente Herenveen weet ik dat zij hun straatverlichting nog eens kritisch hebben bekeken: welke lantarenpaal doen we aan en hoe lang? Mogelijk kunnen we onze score zo nog wat opkrikken?! Dat is ook nog eens goed voor (of eigenlijk tegen) de lichtvervuiling en de gemeentelijke energie kosten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Niels,

Tytsjerksteradiel is blauw siën ik wel. We hewwe dus noch genoech te doën.

S.

De Bruijne Kiek zei

@S
Via die selde site kest de mannen in T-diel een mail sturen om se su wat an te moedigen. Kest wel even doen!