zondag 23 september 2007

The early bird

Morgenstond, schreef Henk vd V. deze week op zijn weblog. Het is nu 10.00 uur en ik ben alweer terug van mijn hardlooprondje. Het ging lekker. Onderweg zag ik nog een groepje putters in een maisveld. Ze zullen hier en daar wel een stukje maïs meepikken.

Gister zei Gerrit Hiemstra al dat het een mooie morgen zou worden en hij had/heeft gelijk. Dauw op het land, zonnetje erbij en de frisheid van de nacht nog aanwezig. Het is per slot van rekening herfst. Wanneer ik soms te lang op bed blijf liggen kan ik rond dit tijdstip ook balen, omdat ik dan het mooiste gedeelte van de zondag heb gemist. En die krijg je niet meer terug!

Ik zal straks mijn mountainbike even afstoffen en invetten. Vrijdag vertrekken we met "de mannen" naar Vielsalm voor een weekendje fietsen. Met uitzondering van 1 rit in de bossen van Appelscha, is het een jaar geleden dat ik op de mountainbike zat. We zullen zien.

De Engelsen hebben overigens ook een mooi spreekwoord voor het Nederlandse "morgenstond heeft goud in de mond: "the earlybird catches the worm". Prachtig!

Geen opmerkingen: