dinsdag 4 september 2007

Bijen

Maandagavond was ik uitgenodigd bij mijn collega M. Hij woont op een prachtige locatie in Z-W Friesland en heeft daar een aantal bijenkast. Afgelopen weekend had hij deze kasten teruggehaald uit Flevoland. De bijen hebben zich daar de afgelopen periode tegoed kunnen doen aan de Akkerdistel. Gisteravond hebben wij de volle honingraten uit de kasten gehaald en legen terug geplaatst. Binnekort wordt de honing eraf geslingerd. Een mooie ervaring om eens mee te maken. Zeker gezien het feit mijn plannen om zelf bijen te gaan houden. Helaas heb ik ook kennis gemaakt met een minder prettige kant van deze hobby. Inderdaad, bijen kunnen steken. Maar ze doen dit eigenlijk alleen als ze klem zitten.






3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Niels,

Leuk verhaal van die beestjes. Lijkt me best lachuh als je straks die beestjes op de schoolstraat gaat houden!

S.

De Bruijne Kiek zei

@S
Gaat helaas op de Schoolstraat niet lukken. Hier in de buurt is een volkstuinencomplex.

Anoniem zei

Hey Niels,

Bliksem, een complex nog wel! Dat kan dan nog leuk worden.

S.