woensdag 5 december 2007

Halt mich

Vorige week heb ik mijn lijst voor de Top2000 op dit weblog gezet. Een van "mijn" nummers is Halt mich van de Duitse Bruce Springsteen; Herbert Gronemeyer. Vorige week zat ik in de auto naar de radio te luisteren. Op radio 2 werd Jochum van Gelder gevraagd naar zijn ultime top2000-plaat. Je raad het al. De radio ging even wat harder.

Vorig jaar stond Halt mich op de 233-ste plaats. Ik verwacht 'm dit jaar weer rond die positie. De definitieve lijst wordt 17 december bekend gemaakt.

Mijn collega is Duitse van origine en zij heeft mij geholpen met het vertalen van het nummer.

Halt mich / hou me vast (1988)
Herbert Grönemeyer

Realiseer je dromen
Zwelg in fantasieën
Ik ben in jou gevangen
Ik weet niet wat mij overkomt
Ik voel mij goed bij het horen van jouw stem
Ik geef mij neer in jouw armen

Hou mij vast
Al is het maar even
Tot ik slapen kan

Ik voel me bij jou geborgen
Ik heb mijn hart aan jou gegeven
Ik wil ieder moment genieten
Voor eeuwig

Op jou kan ik steunen
Geluk in overvloed
Belangeloos doe ik alles voor je
Bij jou vind ik troost

Ik ben gek van jou
Door dik en dun
Niet meer kunnen nadenken, zorgeloos
Gewichtloos verlies ik mij in jou

Bedek mij met tederheid
Door dik en dun
Vredevol, dol van liefde
Overweldigd van jou

Je bent het beste wat mij is overkomen

Kom, vertel mij wat
Praat tegen mij
Ik kan de hele dag naar je luisteren
Voor altijd bij je zijn
Je brengt mij weer tot leven
Laat mij in je armen liggen

Hou mij vast
Al is het maar even
Tot ik slapen kan


De clip bij deze plaat moet de Sneker weblogger Anske Smit zeker aanspreken!

http://nl.youtube.com/watch?v=1wORnrGlvr8&feature=related

1 opmerking:

Vnske Sm!t zei

Hallo Nelis,
Een van de mooist gezongen duitstalige nummers!
Wunderbahr! Verdient een ereplaats! [...]Inderdaad mooie sport, dat boksen!
hgr anske smit