vrijdag 12 oktober 2007

't Boemeltsje

Disse week schreef de Sneker weblogger Anske Smit http://anskesmit.blogspot.com/ al even over de situatie in het treintsje van Sneek naar Liwwarden. De foto's seiden genoech.

Aflopen dinsdag hew ik een voorlichting had over een monitoringsprogramma van mien werkgever de provinsje Fryslan. Wij binnen namelijk opdrachtgever van het ov in Fryslan. En omdat een gedeelte van het personeel (mien collega's) met de trein komt, kennen we su op een eenvoudige wijze de kwaliteit meten. Een goeie saak,............as we straks Anne H. d'r maar met om de oren slaan! Of op sien gebruinde (as ik de kleur van sien gesicht deurtrekke mag) billetjes, wat jim wille. Mar as de provinsje sien spierballen niet sienlaten wil, dan moesten we d'r nu maar weer met ophouwe.

En nu hoor ik jim denken: pittige utspraken Bruijne Kiek, wacht die utkomsten mar even af. Nou, ik ken jim de conclusie van de monitoring nu al wel melden: het gaat niet so goed. En dan hew ik 't voornamelijk over de capaciteit die't d'r inzetten wurd. Te min. D'r mutte gewoan treinen bij, of se mutte vaker riden. Een tweede punt is de tijdigheid, al gaat dat de laatste tiid redelijk. Ja, redelijk. Niet goed. En laat dit nu geliek de belangriekste twee saken zijn in mien ogen: sitte kenne en op tiid weze. Kiek, of die trein nou een bitsje smerig is an de butenkant, of dat ze niet omroepe dat we weer in Liwwarden binne, dat maakt mij niet su veul ut.

Ik hou jim op e hoogte. Met een aantal weken salle de eerste siefers wel bekend weze.

Geen opmerkingen: