maandag 12 mei 2008

Us Boatsie

Ter land ben ik al jaren. In de lucht ben ik als Bruijne Kiek ook een beetje. Maar sinds deze week ben ik ook ter zee. Nou goed; ter binnenwateren dan. Want sinds deze week ben ik voor 50% eigenaar van een bootje. De andere 50% is in eigendom van fam. Van der Weij.


Onze keus is gevallen op een Polar 22ft uit 1976. Het is een overnaadse boot met een 25 pk Volvo Penta met 2 cilinders. Mooi geluid dus; pof, pof, pof, pof. De boot is uit Zweden geïmporteerd. Daar heeft ie altijd op zee gevaren (Terschelling, here we come). Polars staan bekend om hun degelijke bouw en goede vaareigenschappen. Hij maalt inderdaad niet om een golfje. Hij snijdt er mooi doorheen en de 25 pk's doen hun werk.

De boot verkeert in een goede staat, maar kan wel een poets en lakbeurt gebruiken. Aankomende herfst staat het groot onderhoud gepland. Nu eerst maar een seizoen lekker varen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een behouden vaart, Prins!

Gr.

Bas en Montse

Ralph en Paula zei

He Niels,

Leuk bootje!
Dit bootje wil daar wel eens in varen..

Groetjes Paula

De Bruijne Kiek zei

@Ralph en Paula,

Bootje, dat van dat bootje kan geregeld worden!

Anoniem zei

he Niels

Peter had me de foto's al laten zien. Ziet er alleraardigs uit, dat schuitje. Wellicht treffen wij elkaar nog wel eens hier of daar.

S.

PS:Voordat je naar Skylge gaat, wel even je vaarbewijs halen, vriend!

De Bruijne Kiek zei

@S
Dan komen wij even langszij.